Najveći most u BiH pukao: Niko ne zna da ga poravi

Ovaj most je visok više od 100 metara i dug skoro jedan kilometar što ga čini jednim od najviših u tom delu i jednim od najkompleksnijih objekata u sklopu Koridora 5C.

Najveći most u BiH pukao: Niko ne zna da ga poravi

Foto: shutterstock

Najveći most u BiH pukao: Niko ne zna da ga poravi

Pukotina na mostu Počitelj i oštećenja na ovoj grandioznoj građevini na Koridoru 5C nisu sanirana, a u JP “Autoceste FBiH” i dalje analiziraju opcije i pripremaju izradu konačnog rešenja za sanaciju.

Blic preporučuje

Sve traje predugo i, kako saznaju lokalni mediji, spremaju se kaznene prijave, jer nakon skeniranje čeličnih užadi za sprezanje konstrukcije, utvrđeno je da položaj kablova odstupa od projekta zavisno od položaja u mostu od 30 do 60 centimetara.

Izvođači radova prešama su pokušali zategnuti čeličnu konstrukciju, ali tada je počeo pucati beton! I sada se faktički ne zna na koji način bi se sanacija mogla izvesti.

Ovaj most je visok više od 100 metara i dug skoro jedan kilometar što ga čini jednim od najviših u tom regionui jednim od najkompleksnijih objekata u sklopu Koridora 5C.

On je kontinuirani prednapeti armirano-betonski most čijom su izgradnjom spojene dve obale reke Neretve. Prilikom najave spajanja mosta rečeno je da se u periodu pred nama može očekivati dinamičnije izvođenje radova, međutim došlo je do neočekivanih situacija koje prvo moraju biti rešene.

Iako se očekivalo da će na jesen ove godine biti potpuno završena gradnja, čini se da to ostaje misaona imenica.

Izvođači radova na mostu su Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina) čiji je HERING podizvođač.

Izgradnja se finansira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Ukupna vrednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889 eura bez PDV-a.

Izgradnjom mosta Počitelj premošćuje se magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i železničku pruga Sarajevo – Ploče, prenosi Patria.

(Biznisinfo.ba/Poslovni.hr)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com