Nova pravila za povraćaj novca od avio-kompanija: Tri godine se radilo na ovom, a evo na šta putnici imaju pravo

Biznis Vesti

Nova pravila za povraćaj novca od avio-kompanija

Američko Ministarstvo saobraćaja finaliziralo je nova pravila koja zahtevaju od avio-kompanija da unapred objave naknade putnicima i naložilo brze povraćaje gotovine za otkazane letove, odloženi prtljag ili nefunkcionalne usluge kao što je vaj-faj.

Blic

Prozor u avionu - ilustracija

Foto: frantic / Alamy / Alamy / Profimedia / Profimedia

Prozor u avionu – ilustracija

Pravila, koja su bila u izradi skoro tri godine, zahtevaju od avio-kompanija i agencija za prodaju karata da unapred saopšte dodatne naknade za uslugu uz punu cenu, kada se informacije o ceni karte i rasporedu putovanja prvi put objave na mreži, prenosi Rojters.

Pravila povraćaja važe za otkazane letove od strane prevoznika bez obzira na razlog, uključujući i vremenske prilike, ali putnici nemaju pravo na povraćaj novca u slučaju zamene rezervacije ili putovanja drugim letom.

Vlada će takođe zahtevati od avio-kompanija da refundiraju naknade za prtljag ako torbe ne budu isporučene u roku od 12 sati od dolaska domaćih letova ili 15 do 30 sati od dolaska međunarodnih letova, kao i za usluge koje ne funkcionišu ili se ne pružaju.

Avio-kompanije moraju odmah i automatski da vrate novac ako se letovi otkažu.

Američki predsednik Džo Bajden, koji je više puta kritikovao avio-industriju u poslednje dve godine, rekao je danas da one prečesto odugovlače povraćaj novca ili “oštećuju ljude bezvrednim naknadama“.

On navodi da će nova pravila obezbediti „automatsko vraćanje novca putnicima koje im duguju avio prevoznici i zaštititi ih od iznenadnih naknada.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com