Objavljen plan: Evo kako će zapravo Vojvodina da se “smeje”

Objavljen je plan za “Osmeh Vojvodine”. Na saobraćajnici dugoj 164 kilometara od mađarske do rumunske granice gradiće se 11 petlji.

Izvor: eKapija

Foto: JP Zavod za urbanizam Vojvodine/PPPPN, skrinšot

Foto: JP Zavod za urbanizam Vojvodine/PPPPN, skrinšot

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine objavio je u Službenom listu APV Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta IB reda granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg)-Sombor-Kula-Vrbas-Srbobran-Bečej-Kikinda-granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo). Buduća saobraćajnica, poznata i kao “Osmeh Vojvodine” biće duga 164,392 km i projektovana je za brzinu od 100 km/h. Ukupna površina obuhvata prostornog plana je 11.273,42 hektara.

Granica plana, obuhvata delove grada Sombora katastarske opštine Bački Breg, Kolut, Bezdan, Gakovo, Sombor 2, Kljajićevo, Telečka; opštine Kula: katastarske opštine Sivac, Crvenka i Kula; opštine Vrbas: katastarska opština Vrbas; opštine Srbobran: katastarska opština Srbobran; opštine Bečej: katastarske opštine Radičević i Bečej; opštine Novi Bečej: katastarske opštine Novi Bečej, Novo Miloševo i Bočar; i grada Kikinde: katastarske opštine Kikinda i Nakovo.

Koridor motoputa Sombor-Kikinda, počinje od površinske kružne raskrsnice neposredno nakon graničnog prelaza Bački Breg (km 0+000), dok se završava u zoni Grada Kikinde, na površinskoj kružnoj raskrsnici – izlazu ka naselju Nakovo i graničnog prelaza Nakovo (km 164+392).

Projektovana brzina puta je za 100 km/h.

Na koridoru motoputa je planirana izgradnja 11 petlji i 12 površinskih raskrsnica, u cilju povezivanja motoputa sa okolnim naseljima i putnom mrežom nižeg ranga.

Koridor motoputa Sombor-Kikinda je podeljen na dva sektora i osam deonica.

Sektor 1 je od početne stacionaže km 0+000 kružna raskrsnica na do opštine Vrbas/Srbobran (petlja Vrbas km 81+071)

Sektor 2 je od opštine Srbobran (petlja Vrbas na A1/E-75 km 81+071), do km 164+392 u okviru administrativnog područja Grada Kikinde.

Deonica Sombor 1 (Bački Breg-petlja Sombor)

Deonica 1 (km 0+000 – km 22+725), dužine od 22,7 km – počinje u zoni planirane kružne raskrsnice Bački Breg na trasi postojećeg državnog puta i završava se posle planirane petlje Sombor. Tehničkom dokumentacijom se predviđa denivelisano ukrštanje tipa romb. Trasa planiranog motoputa Sombor-Kikinda u ovoj deonici položena je po novoj trasi van naseljenih mesta po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko vodotoka Plazović i više meliorativnih kanala, državnih i opštinskih puteva, ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Deonica Sombor 2 (petlja Sombor-granica opštine Kula)

Deonica 2 (km 22+725 – km 40+853), dužine od 18,1 km – počinje u zoni planirane planirane petlje Sombor i završava se na granici grada Sombora sa opštinom Kula. Tehničkom dokumentacijom se predviđa denivelisano ukrštanje – petlja Kljajićevo tipa pola deteline. Trasa planiranog motoputa Sombor-Kikinda u ovoj deonici položena je po novoj trasi van naseljenih mesta po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko podsistema za navodnjavanje Telečka, više meliorativnih kanala, magistralne i lokalne pruge, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Deonica Kula (granica opštine Kula-granica opštine Vrbas)

Deonica 3 (km 40+853 – km 66+284), dužine od 25,4 km – počinje na granici grada Sombora/opštine Kula i završava se na granici opština Kula/Vrbas. Predviđaju se denivelisana ukrštanja – petlje Sivac, Crvenka tipa trube i Kula tipa pola deteline.

Deonica Vrbas (granica opštine Vrbas-granica opštine Srbobran A1/E-75 petlja Vrbas)

Deonica 4 (km 66+284 – km 81+211), dužine od 14,9 km – počinje na granici opština Kula/Vrbas i završava se na granici opštine Vrbas/Srbobran. Predviđaju se četiri denivelisana ukrštanja – petlje Vrbas zapad, Vrbas sever, Vrbas istok i Vrbas E-75 (deo u opštini Vrbas), od čega su Vrbas istok i zapad tipa trube, dok su Vrbas sever i E-75 tipa pola deteline.

Deonica Srbobran (granica opštine Srbobran A1/E-75 petlja Vrbas-granica opštine Bečej)

Deonica 5 (km 81+211 – km 94+186), dužine od 12,9 km – počinje na granici opština Vrbas/Srbobran i završava se na granici opština Srbobran/Bečej. Predviđaju se tri denivelisana ukrštanja – Vrbas E-75 (deo u opštini Srbobran), Srbobran sever i Turija – sva tri tipa pola deteline, kao i jedno ukrštanje u nivou površinska – kružna raskrsnica Srbobran zapad. Trasa planiranog motoputa Sombor – Kikinda u ovoj deonici položena je po novoj trasi van naseljenih mesta po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko reke Krivaje (tri prelaza) i više meliorativnih kanala, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Deonica Bečej (granica opštine Bečej-granica opštine Novi Bečej reka Tisa)

Deonica 6 (km 94+186 – km 113+025), dužine od 18,8 km – počinje na granici opština Srbobran/Bečej i završava se na granici opština Bečej/Novi Bečej. Predviđaju se dva ukrštanja u nivou površinske – kružne raskrsnice Bečej zapad i Bečej jug. Trasa je u ovoj deonici prelazi preko Beljanske bara (most), kanala OKM HS DTD, viš meliorativnih kanala i na kraju sa mostom preko Tise koji je na granici deonice sa deonicom Novi Bečej.

Deonica Novi Bečej (granica opštine Novi Bečej reka Tisa-granica Grada Kikinde OKM HS DTD, Kikindski kanal)

Deonica 7 (km 113+025 – km 148+182), dužine od 35,1 km – počinje na granici opština Bečej/Novi Bečej i završava se na granici opština Novi Bečej/grada Kikinde. Tehničkom dokumentacijom se predviđaju četiri ukrštanja u nivou površinske – kružne raskrsnice, Novi Bečej jug, Novi Bečej zapad, Novo Miloševo jug i Novo Miloševo sever. Trasa prelazi preko više meliorativnih kanala, regionalnih pruga, državnih i opštinskih puteva, preko reke Tise (granica deonice sa deonicom Bečej), i na kraju preko kanala OKM HS DTD, Kikindski kanal na granici deonice sa deonicom Kikinda.

Deonica Kikinda (granica Grada Kikinde OKM HS DTD, Kikindski kanal-Nakovo)

Deonica 8 (km 148+182 – km 164+392), dužine od 16,2 km – počinje na granici opštine Novi Bečej/ grada Kikinde i završava se na površinskoj raskrsnici na DP br.15 na pravcu ka Nakovu. Tehničkom dokumentacijom se predviđaju tri ukrštanja u nivou površinske – kružne raskrsnice, Kikinda jug, Kikinda istok, Kikinda sever. Trasa prelazi preko više meliorativnih kanala, preko kanala OKM HS DTD, Kikindski kanal na granici deonice sa deonicom Novi Bečej, regionalnih pruga, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Izgradnja ove saobraćajnice je zaključkom Vlade Srbije 26. avgusta 2021. godine, proglašena projektom od posebnog značaja za Republiku Srbiju i njegova realizacija će se vršiti po osnovu Zakona o posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Republiku Srbiju.

Nosilac izrade prostornog plana je Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine, a obrađivač Javno preduzeće za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje Zavod za urbanizam Vojvodine. Plan je urađen u saradnji sa Privrednim društvom MHM-projekt doo iz Novog Sada, koji je obrađivač Idejnog rešenja.

Podsetimo, nakon obavljenog javnog uvida, nacrt prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta IB reda granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg)-Sombor-Kula-Vrbas-Srbobran-Bečej-Kikinda-granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo) predat je Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Brza saobraćajnica spojiće dva granična prelaza, i između njih Sombor, Kulu, Vrbas, Bečej, Novi Bečej i Kikindu.

Početak izgradnje “smajli” saobraćajnice na deonici puta Bački Breg-Nakovo, predviđen je u toku 2023. godine, najavio je nedavno ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com