I južnokorejski regulator izvijestio je danas da se planira uhvatiti u koštac s prikrivenim poskupljenjima, poručivši proizvođačima i dobavljačima hrane da će morati obavestiti kupce o smanjenom pakovanju proizvoda, koje ne prati odgovarajuće smanjenje njihovih cena.
Sredinom aprila francusko ministarstvo finansija izvestilo je trgovce da će morati ubuduće informisati kupce o proizvodima čije je pakovanje smanjeno, a cena mu je ostala ista.
Blic preporučuje
Kompanije u Francuskoj moraju objaviti da smanjuju pakovanja
Od jula do septembra francuske maloprodajne kompanije moraće da informišu potrošače o prehrambenim i drugim proizvodima za široku potrošnju čija cena ne prati smanjeno pakovanje, saopštilo je ministarstvo.
Prikriveno podizanje cena kroz smanjeno pakovanje prozvoda zadaje glavobolju i potrošačima i vladama budući da koči potrošnju u uslovima slabije kupovne moći domaćinstava pod pritiskom visoke inflacije i troškova zaduživanja.
I južnokorejsko poslanstvo za poštenu trgovinu (FTC) konstatovalo je u petak da je takva praksa nepoštena, zapretivši kompanijama kaznama.
Zato će većina proizvođača prerađene hrane i kućnih potrepština morati tokom tri meseca etiketama upozoravati kupce na smanjeno pakovanje.
Poskupljenja su im glavna tema pred izbore
Regulator će kompanijama dati rok od tri meseca za pripreme pa uredba stupa na snagu u avgustu. Prvi prekršaj koštaće kompanije pet miliona vona (oko 3.400 evra), a drugi deset miliona (oko 6.800 evra).
“Cilj izmene je da spreči situaciju u kojoj kompanije ne obaveste potrošače primereno da su smanjile veličinu, standard, težinu ili količinu proizvoda pa potrošači nisu svesni da plaćaju znatno više cene”, stoji u saopštenju južnokorejskog regulatora.
Poskupljenje hrane i veći troškovi života bili su glavne teme pred parlamentarne izbore u aprilu na kojima je vladajuća stranka predsednika Yoon Suk Yeola doživela težak poraz.
Yoonova vlada poduzela je niz mera kako bi ukrotila poskupljenja, uključujući smanjenje carina na uvoz hrane i zahteve kompanijama da ograniče rast cena, napominje Rojters.
(Izvor: Hina/Index)