Ova zemlja uvodi kazne svima koji smanje količinu proizvoda, a to ne kažu kupcima: Cifre idu i do 7.000 evra

Biznis Vesti

Ova zemlja uvodi kazne svima koji smanje količinu proizvoda, a to ne kažu kupcima

I južnokorejski regulator izvijestio je danas da se planira uhvatiti u koštac s prikrivenim poskupljenjima, poručivši proizvođačima i dobavljačima hrane da će morati obavestiti kupce o smanjenom pakovanju proizvoda, koje ne prati odgovarajuće smanjenje njihovih cena.

Foto: ProStockStudio / shutterstock

Sredinom aprila francusko ministarstvo finansija izvestilo je trgovce da će morati ubuduće informisati kupce o proizvodima čije je pakovanje smanjeno, a cena mu je ostala ista.

Blic preporučuje

Kompanije u Francuskoj moraju objaviti da smanjuju pakovanja

Od jula do septembra francuske maloprodajne kompanije moraće da informišu potrošače o prehrambenim i drugim proizvodima za široku potrošnju čija cena ne prati smanjeno pakovanje, saopštilo je ministarstvo.

Prikriveno podizanje cena kroz smanjeno pakovanje prozvoda zadaje glavobolju i potrošačima i vladama budući da koči potrošnju u uslovima slabije kupovne moći domaćinstava pod pritiskom visoke inflacije i troškova zaduživanja.

I južnokorejsko poslanstvo za poštenu trgovinu (FTC) konstatovalo je u petak da je takva praksa nepoštena, zapretivši kompanijama kaznama.

Zato će većina proizvođača prerađene hrane i kućnih potrepština morati tokom tri meseca etiketama upozoravati kupce na smanjeno pakovanje.

  Prvi prekršaj koštaće kompanije pet miliona vona (oko 3.400 evra), a drugi deset miliona (oko 6.800 evra).

Foto: Trong Nguyen / shutterstock

Prvi prekršaj koštaće kompanije pet miliona vona (oko 3.400 evra), a drugi deset miliona (oko 6.800 evra).

Poskupljenja su im glavna tema pred izbore

Regulator će kompanijama dati rok od tri meseca za pripreme pa uredba stupa na snagu u avgustu. Prvi prekršaj koštaće kompanije pet miliona vona (oko 3.400 evra), a drugi deset miliona (oko 6.800 evra).

“Cilj izmene je da spreči situaciju u kojoj kompanije ne obaveste potrošače primereno da su smanjile veličinu, standard, težinu ili količinu proizvoda pa potrošači nisu svesni da plaćaju znatno više cene”, stoji u saopštenju južnokorejskog regulatora.

Poskupljenje hrane i veći troškovi života bili su glavne teme pred parlamentarne izbore u aprilu na kojima je vladajuća stranka predsednika Yoon Suk Yeola doživela težak poraz.

Yoonova vlada poduzela je niz mera kako bi ukrotila poskupljenja, uključujući smanjenje carina na uvoz hrane i zahteve kompanijama da ograniče rast cena, napominje Rojters.

(Izvor: Hina/Index)

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com