Ovo su 3 LIDERSKE SUPERMOĆI, a evo kako da ih uočite

Usput, neki od nas prepoznaju da su supermoći u velikoj mjeri deo života i da ih koriste izvanredni ljudi sa kojima se susrećemo u svom profesionalnom životu. Ti ljudi znaju kako da daju značajan doprinos kompanijama. Neki od profesionalnih superheroja mogu brzo da pronađu rešenja za prepreke, drugi predviđaju budućnost, dok nekolicina čak može da vežba kontrolu uma.

Blic preporučuje

Evo kratke liste ovih izuzetnih veština, i najvažnije, kako da ih identifikujete kada intervjuišete potencijane nove članove tima ili šefove.

“Sveznajući”

Ljudi ili imaju prirodnu radoznalost od ranog detinjstva (verovatno su rođeni sa njom) ili nemaju. To nije nešto što se može naučiti. Ovi ljudi su vođeni “glađu“ da uvek nauče nove činjenice, uvide, perspektive, metode, opcije, itd.

Foto: shutterstock

Svako je sreo nekog od onih prirodno radoznalih ljudi, koji postavljaju pronicljiva pitanja sa lakoćom. Oni prikupljaju, zadržavaju i koriste informacije. Slušaju bolje od drugih i ništa ne uzimaju zdravo za gotovo. Ne samo da traže novi sadržaj, već intuitivno razumiju kontekst informacija. Oni znaju i imaju odgovore, ali ostaju otvoreni za nove perspektive. Prirodno radoznali su oni koji uče doživotno i održavaju način razmišljanja o rastu. Oni su podložni podučavanju i fleksibilni su.

Postoji nekoliko načina da se otkrije prirodna radoznalost i agilnost učenja kod nekoga. Prvo, ako postavljaju bar onoliko pitanja koliko i vi, shvatite to kao dobar znak. Ne samo da je važan broj pitanja, već i priroda tih upita.

Kako da znate da li imaju kapacitet da preuzmu ono što nauče i iskoriste to da povećaju sopstvenu vrijednost za kompaniju? Pokušajte sa igrom uloga. Postavite im složeno pitanje u oblasti u okviru njihovog djlokruga prakse za koju se nadate da će znati, o temi koja se odnosi na vašu kompaniju, njihovo radno iskustvo ili ulogu.

Postoje dobre šanse da će osoba sa prirodnom radoznalošću da obavi dobro posao, ali obično će da ostavi dosta prostora za poboljšanje.

Kada završe, recite im da su sve dobro uradili, ali dajte im povratnu informaciju kako bi bilo bolje. Onda pogledajte kako će reagovati. Da li su zahvalni na povratnim informacijama? Ako je tako, uživaju u učenju.

Foto: shutterstock

Kao posljednji test, recite im da ponove vežbu nakon povratnih informacija. Brzo ćete otkriti da li su vas oni zaista slušali i da li su mogli da uzmu vaše povratne informacije i da ih primene u praksi. Sada, to je učenje agilnosti u ovom trenutku.

“Viđenje budućnosti” – strateško razmišljanje

Niko zaista ne može da predvidi budućnost, ali čini se da neki ljudi prave mnogo manje grešaka od drugih. Strateški mislioci dosljdno razmatraju različite scenarije i intuitivno procenjuju verovatnoću na takav način da postaje mnogo lakše donositi odluke koje će dovesti do većeg uspeha.

Razmišljanje o tome kako doći sa mjsta na kom je posao danas na odredište gde želite da bude u budućnosti zahteva od lidera da bude dobar strateg. Moglo bi se reći da je prirodna radoznalost preduslov za ovu veštinu, ali da je strateško razmišljanje sposobnost da se iskustvo i informacije koriste na način koji omogućava da se osmisli put do uspeha.

Da bi osmislili pravi plan, oni moraju da demonstriraju korišćenje pravih mikro podataka (npr. profitne marže) sa makro trendovima (npr. smer industrije), ljudima, procesima, sredstvima i tehnologijama da bi radili unazad od krajnjeg cilja. Ovo logičko razmišljanje na visokom nivou nije za svakoga, a njegovo demonstriranje je izazov.

Jedan od najefikasnijih načina da se proceni prisustvo ove određene supermoći i stavi na test je davanje prilike kandidatu da reši stvarni problem. To možete da uradite tokom intervjua i/ili da im date da odrade vežbu kod kuće ili prezentaciju.

Empatija – viđenje očima drugih

Sposobnost da se svet vidi očima druge osobe djeluje natprirodno, ali to je deo ljudskog stanja. Neki od nas, međutim, to rade bolje od drugih i znaju da koriste ovu veštinu u korist posla, sebe i druge osobe.

Empatija omogućava jednoj osobi da privremeno hoda u cipelama druge. Ljudi sa ovom supermoći prilagođavaju svoje postupke, poruke, ponašanje i stil na način koji je prihvatljiviji za one sa kojima su u interakciji. Oni čine da se drugi osećaju opuštenije, lagodnije i da imaju poverenja. Ovo je kritična veština kada vodite ili prodajete.

Razmislite kako se osećate tokom razgovora. Zatim pitajte ostale koji su intervjuisali osobu kako se osećaju. Ono što ste se vi (i drugi) osećali su grube refleksije o sposobnosti kandidata da se poveže. Ako se osećao dobro, ovo je pozitivan pokazatelj.

Zatim se zapitajte da li su vas pitanja i razgovor sa kandidatom naveli da verujete da žele da razumeju vaše motive, želje, težnje i brige. Da li je njihov dnevni red uključivao želju da razumeju vašu stvarnost i da se povežu sa njom? Ako je odgovor “da“, to je još jedan dobar znak.

Foto: shutterstock

Konačno, pokušajte da im date tešku situaciju koja uključuje potencijalnog klijenta, kupca, zaposlenog ili menadžera i pitajte ih kako bi to rešili. Na osnovu njihovog odgovora, moći ćete da kažete da li su orijentisani na kupca ili ego.

(Izvor: manager.ba/bizlife.rs)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com