Povezivanje preduzeća iz matice i dijaspore – put ka napretku

U tome bi značajnu pomoć, savetodavnu i logističku, mogle da im pruže firme naših ljudi koje već posluju u Austriji, Nemačkoj ili Švajcarskoj, na obostranu koristi i značajan ekonomski napredak Srbije.

Priliku za povezivanje imaju i kroz projekat “Link Up! Serbia II”, koji sprovodi Međunarodni centar za razvoj migracionih politika (ICMPD) iz Beča, uz podršku srpskih i austrijskih institucija, a u okviru kojeg će u petak u Beču, biti održana prva Regionalna investiciona konferencija dijaspore, čiji je cilj podsticanje investicija i povezivanje privrednika dve zemlje.

ekonomija, profit, berza, banka, kredit, zaduzivanje, analiza, rast, trgovina, trgovanje, kapital, budzet, mere, analiza, kredit, porez, troskovi, novac, dug, dugovanje, finansije, oporezivanje, euro, dolar, dinar, pixabay

Prema rečima Boška Kneževića, saradnika na projektu, cilj projekta je da se podstakne povezivanje naših preduzetnika iz nemačko govornog regiona sa privrednicima iz Srbije, kroz različite aktivnosti, poput mentorisanja i brokerisanja, odnosno kroz priliku da firme iz dijaspore budu mentori i brokeri malih i srednjih preduzeća iz Srbije.

Ideja je da dijaspora, koja ima iskustvo na tržištu, kao i znanje i kontakte, pomogne firmama iz Srbije koje žele da izvoze u zemljama nemačkog govornog područja.

“Ukoliko neka srpska firma ima kapacitete za izvoz, ljudske i finansijske resurse, dobar proizvod, ali ne zna mnogo o austrijskom tržištu, mi smo tu da ih spojimo sa sličnom firmom u dijaspori da im pomogne. Poslovna zajednica u dijaspori poznaje zakone, propise, tržište i poslovne mreže i znaju na kojim sajmovima treba izlagati, te kakvi su standardi za odgovarajuće proizvode u Austriji, Nemačkoj ili Švajcarskoj”, pojašnjava Knežević.

On je istakao da je veliki broj zainteresovanih preduzetnika iz dijaspore koji žele da prenesu svoje znanje, podele iskustva i omoguće odgovarajuće poslovne kontakte privrednicima u Srbiji.

“Time se podstiče izvoz i jača ekonomija Srbije, uz pomoć dijaspore”, naglasio je Knežević.

“Mentorska” firma iz dijaspore kao partner postaje posrednik firme iz Srbije i glavni partner za austrijsko, nemačko ili švajcarsko tržište.

Istovremeno, želja je da se i dijaspora podstakne da ulaže u Srbiji, pa će glavni akcenat konferencije biti na različitim vidovima investicija u Srbiji.

Učesnici konferencije moći će da se upoznaju i sa novim mehanizmima saradnje sa srpskom privredom, među kojima je “Poslovni hab za dijasporu”, kao centralno “telo”, koje služi kao podrška dijaspori koja želi da posluje sa Srbijom kroz investicije i partnerstva sa firmama iz Srbije itd.

“Neko želi da pronađe partnera za snabdevača i trgovinu, neko da investira u Srbiji, a naš cilj je da pomognemo u koordinaciji podrške, zajedno sa lokalnim samoupravama, Razvojnom agencijom Srbije (RAS), Privrednom komorom Srbije (PKS), regionalnim razvojnim agencijama i ostalim institucijama za podršku poslovanju”, pojašnjava Knežević.

Takođe, na konferenciji će učesnicima biti predstavljena i onlajn platforma “Poslovni atlas Srbije i dijaspore”, koja služi za digitalno povezivanje naših privrednika iz dijaspore i firmi i institucija iz Srbije, a na kojoj je članstvo besplatno za preduzetnike.

“Svaki preduzetnik iz dijaspore ili Srbije na platformi, između ostalog, može da pronađe poslovne partnere, organizuje sopstvene događaje, pronađe informacije o raspoloživim subvencijama za privrednike u Austriji i Srbiji, pretražuje profitabilne investicione prilike za investiranje i pronađe mentore, brokere i investitore iz dijaspore. Tu su i profili lokalnih samouprava u okviru kojih su predstavljeni njihovi ekonomski potencijali, kako bi poslovna dijaspora koja želi da investira, mogla da dobije sve informacije na jednom mestu”, rekao je Knežević.

Konferencija će u petak biti održana u prostorijama Privredne komore Austrije, a uslediće slične i u Švajcarskoj u oktobru i u Nemačkoj u novembru.

Sve tri konferencije će biti organizovane pod okriljem projekta “Link Up! Serbia II”.

“Najvažniji cilj ovog velikog i značajnog događaja je podsticanje investicija iz dijaspore ka Srbiji”, naglasio je Knežević.

Konferencija u Beču biće sastavljena od nekoliko segmenata, a na prvom se očekuje učešće predstavnika Ministarstva za evropske integracije Srbije, budući da to Ministarstvo pruža podršku projektu, Ministarstva za evropske i međunarodne poslove Austrije, Austrijske razvojne agencije (ADA) i Privredne komore Austrije, Uprave za saradnju sa dijasporom i Srbima u regionu Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije, te predstavnika PKS.

Deo konferencije će biti posvećen predstavljanju investicionih prilika za investitore iz srpske dijaspore u Austriji, a na jednoj od sesija privrednici iz Srbije će moći da predstave svoje investicione projekte potencijalnim ulagačima iz Austrije.

“Investitori često imaju probleme sa administrativnim dozvolama i infrastrukturom, a to sve usporava njihovu investiciju. Mi smo tu, da dovedemo predstavnike regionalnih privrednih komora, lokalnih samouprava i ostalih institucija kako bi svi problemi bili lakše prevaziđeni”, rekao je Knežević.

Jedan panel biće posvećen ženama preduzetnicama u dijaspori i Srbiji, kako bi se predstavili uspešni primeri saradnje tokom projekta.

Knežević navodi da je u planu i organizovanje “Dana dijaspore” u Beču u subotu u prostorijama Ambasade Republike Srbije u Austriji, ali sa idejom da umesto folkolornog događaja, to budu “poslovni” dani, za investitore koji žele da ulažu u kraj iz kojeg su otišli u inostranstvo.

Ovi događaji će okupiti dijasporu iz Austrije koja želi da uloži u konkretni grad ili opštinu, kao i predstavnike lokalnih samouprava i drugih relevantnih institucija, cilj je podrška realizaciji ulaganja, a radi se o Kladovu i Negotinu.

Inače, ICMPD je međunarodna organizacija sa sedištem u Beču, sa više od 460 zaposlenih i kancelarijama širom sveta.

Projekat “Link up Srbija”, jedan je od nekoliko desetina koje ta organizacija sprovodi, a finansira ga Austrijska razvojna agencija (ADA), kroz fondove Austrijske razvojne saradnje (ADC).

U Srbiji je implementiran u saradnji sa Ministarstvom za evropske integracije Republike Srbije, koji je glavni nacionalni partner, kao i Privrednom komorom Srbije i šest regionalnih razvojnih agencija u Srbiji koji su glavni implementacioni partneri.

“Ovo je jedan patriotski projekat, koji prepoznaje potencijal dijaspore, ali i domaće privrede, kako bi most koji postoji bio još jači, a saradnja dublja kroz nove mehanizme koje smo uveli tokom projekta”, rekao je Knežević.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com