Rusi pokreću biznise u Srbiji: Osnovano 4.300 firmi

U Srbiji su Rusi u poslednjih 12 meseci osnovali oko 4.300 firmi različitih delatnosti, od IT, konsultacija do dizajnerskih usluga, kozmetičkih salona…

Izvor: Blic / Marica Jovanović

Foto: shutterstock, Rawpixel.com

Foto: shutterstock, Rawpixel.com

Pokrećući sopstvene biznise, oni se prilagođavaju na život u novoj sredini, pa otud i biznisi prilagođeni zemljacima, ali i po cenama u Moskvi.

Na društvenim mrežama su česti komentari da u njihove salone ili restorane dolaze isključivio Rusi. U to se lako možete uveriti kada boravite u nekom takvom objektu jer se čuje dominantan jezik. Pitanje koje ljudi na tim mrežema pokreću glasi: “Zašto su cene nekih njihovih usluga na nivou Moskve i za tamošnji standard jer to većina naših ljudi ne može da priušti”.

Razgovarajući sa mnogim sagovornicima koji su prošle godine došli u Srbiju, vidimo da je dosta njih došlo sa velikom ušteđevinom, od toga žive i pokreću poslove. Takođe, mnoge mlade ljude finansiraju radno sposobni roditelji iz unutrašnjosti Rusije.

Da li takva finansijska “sigurnost” može biti razlog da im isključivo sunarodnici budu klijenti, pa odatle i cene koje prate standard u Rusiji? Ili je zbog toga što, držeći se zajedno u nekim oblastima, lakše prolaze kroz neizvesna vremena i prilagođavaju novoj sredini daleko od kuće?

Ruskinja koja je došla u Srbiju u prvom talasu migracija i po zanimanju je psiholog radi u Beogradu za jednu stranu kompaniju i kaže da su klijenti kojima drži seanse samo Rusi.

Na pitanje zašto kod nje nema naših ljudi, rekla je da je jezička barijera jedan od glavnih problema, a komunikacija je ključ njenog posla.

“Učim srpski, ali još ga ne govorim dovoljno dobro da bih vodila psihološke konsultacije. Takođe, želim da nostrifikujem svoju diplomu ove godine”, kaže sagovornica za Blic.

“Cene konsultacija nisu porasle. Moji klijenti nisu bogati ljudi. U Rusiji cene snažno rastu i mnogi moji klijenti su pogoršali svoju finansijsku situaciju. Istovremeno, nivo napetosti je porastao i njima je sada preko potrebna pomoć”, rekla je ona.

Dodala je da su njeni klijenti mladi jer se mlađe generacije teže suočavaju sa krizom u odnosu na starije, koji su navikli na to.

Potvrdila je da poznaje mnogo svojih zemljaka koji su pokrenuli mali posao u Srbiji. U pitanju su trgovci, ekonomisti, programeri, ali i specijalisti za masažu, kozmetiku i manikir.

Nije sve u visokoj ceni

Da ipak nije sve u cenama i profitu, potvrđuje i jedan ruski lokal, restoran. Cene su prihvatljive – beogradske.

“Oko 80 odsto ljudi koji dolaze su Rusi, deset odsto turista, a deset odsto su lokalci”, naveo je menadžer.

Objasnio je da su se pročuli po dobroj tradicionalnoj ruskoj hrani, a ne da su ciljano želeli samo rusku klijentelu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com