Ruska železnica profitira od krize u Crvenom moru …

Kriza u Severnom moru preusmerava teretni transport iz Azije u Evropu kopnenim koridorima preko ruske teritorije. Ruske železnici, izgleda da će najviše da profitiraju od zastoja u pomorskom saobraćaju kroz Suecki kanal.

Nemački DHL saopštio je da su zahtevi za transport robe duž ruskog železničkog koridora porasli za oko 40 odsto otkako su kontejnerski brodovi počeli da idu alternativnim rutama oko Roga Afrike u decembru.

„Reil gejt“ je objavio da je potražnja porasla za 25 do 35 odsto, dok je „Rail bridž kargo“  sa sedištem u Holandiji naveo da je saobraćaj kroz Rusiju bio za 31 odsto veći nego prošle godine.

Logističke kompanije ponovo gledaju na rute kroz Rusiju nakon odluke većine velikih kontejnerskih linija da trase iz Azije u Evropu koje su prolazile kroz Suecki kanal preusmere oko Rta dobre nade.

Poremećaj u transportu izazvali su jemenski Huti, koje podržava Iran, kada su pokrenuli masovne napade na trgovačke brodove u znak podrške Palestincima u Pojasu Gaze.

Zbog promene rute vreme isporuke robe između Kine i Severne Evrope povećano je sa sedam ili deset dana na oko 50 ili čak 55 dana.

DHL je ​​saopštio da se vreme tranzita železnicom kroz Rusiju od Čengdua u Kini do Duizburga u Nemačkoj trenutno kreće i traje od 25 do 30 dana.

„Pogoršanjem situacije u Crvenom moru, broj upita je porastao za otprilike 40 odsto“, kažu u  DHL-u i navode da se „ogromna većina kupaca odlučuje da ide preko Rusije.“

Kompanija je naglasila da ne prevozi teret koji potiče iz Rusije ili je namenjen za Rusiju pod izvoznim ograničenjima koje su uvele zapadne zemlje kao odgovor na sukob u Ukrajini.

Poštujemo strogu kontrolu izvoza u skladu sa aktuelnim sankcijama“, naglašava DHL.

Drugi provajderi logistike, uključujući švajcarski „Kuen- Nagel” kao i danski „Maersk” kažu da i dalje izbegavaju  železničke rute kroz Rusiju od početka rata u Ukrajini u februaru 2022.

Ruske železnice poseduju široku rusku železničku mrežu i upravljaju većinom vozova. Kompanija je u vlasništvu ruske države i široko se veruje da ima bliske veze sa Kremljom.

Vlada Velike Britanije generalnog direktora Olega Belozerova nazvala „osobom u Putinovom krugu“ i uvela sankcije protiv njega 2022. godine.

Prema uslovima sankcija EU, postoji skoro potpuna zabrana kretanja drumskog tereta u Rusiju i Belorusiju i nazad, a i pristup ruskih železnica brojnim finansijskim uslugama je ograničen.

Međutim, ne postoji zabrana prevoza robe na ruskim železnicama.

Podaci ruske kompanije Evroazijska železnička alijansa, koja organizuje teretni transport na ruskom koloseku 1520 mm (širem od evropskog), pokazuju da je kontejnerski železnički saobraćaj od Kine do Poljske u januaru iznosio 14.532 dvadeset stopa ekvivalentne jedinice (TEU).

Iako je ovo povećanje od 36 odsto u odnosu na januar 2023. godine, ovaj obim ne bi bio dovoljan ni da napuni neki od najvećih modernih kontejnerskih brodova, koji nose 24.000 jedinica od dvadeset stopa svaki.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com