Sniženje, rasprodaja i akcija: Da li znate razliku?

Da li trgovci sve češće zloupotrebljavaju reč rasprodaja kako bi privukli kupce i imaju li kupci pravo da se žale ako se osete iznevereno?

Izvor: RTS/Đurđa Marković

Foto: shutterstock, Tymonko Galyna

Foto: shutterstock, Tymonko Galyna

Zakon zna šta je sniženje, rasprodaja, a šta akcija. Znaju li i trgovci?

Totalna rasprodaja, u jednoj prodavnici tepiha ponavlja se iz godine u godinu, kažu potrošači koji su se požalili. Međutim, u prodavnici tvrde suprotno, prenosi RTS.

“Ova rasprodaja se sada radi prvi put. Ova firma postoji od 2018. godine i ovo je sada prvi put da radimo totalnu rasprodaju. Poenta ove rasprodaje je da se smanji obim ovih tepiha i da pređemo na drugu lokaciju i da nastavimo poslovanje u mnogo manjem obimu”, kaže Nemanja Vlahović, direktor firme.

Zakon kaže, akcijska prodaja može trajati najduže 31 dan. Sezonska sniženja su dva puta godišnje i traju do 60 dana, dok rasprodaja može da traje sve dok se ne rasprodaju zalihe.

“Rasprodaju može da objavi trgovac kada prestaje da se bavi uopšte trgovinom, prestaje da se bavi trgovinom u tom prostoru, znači zatvara tu radnju, ili naprosto napušta tu robu, prodaju te robe”, kaže Mirjana Damjanović, načelnica Odeljenja tržišne inspekcije.

Prošle godine, kažu u inspekciji, građani su nešto manje od 50 puta prijavljivali ovakve slučajeve.

“Potrošači imaju utisak da se zloupotrebljava ova reč rasprodaja i da se ona koristi u onim situacijama kada zapravo nema zakonskog uporišta za njeno korišćenje, odnosno za rasprodaju kako je Zakon o trgovini predvideo”, kaže Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača.

Kazne za ovakve prekršaje su od 500.000 do dva miliona za pravna lica, a za obmanjivanje potrošača 300.000 dinara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com