Teže do kredita (AUDIO)

ekonomija, profit, berza, banka, kredit, zaduzivanje, analiza, rast, trgovina, trgovanje, kapital, budzet, mere, analiza, kredit, porez, troskovi, novac, dug, dugovanje, finansije, oporezivanje, euro, dolar, dinar, pixabay

Prilikom odobravanja bilo koje vrste kredita banke su u obavezi da povuku Izveštaj iz Kreditnog biroa za klijente, kako bi izvršile adekvatnu procenu njihove kreditne sposobnosti. To podrazumeva da sagledavanjem iznosa redovnih mesečnih prihoda, postojećim zaduženjima, te urednosti u izmirivanju obaveza prema kreditorima, banka vrši skoring klijenta, izračunava maksimalni iznos kredita koji se može odobriti i odobrava, odnosno odbija zahtev, objašnjava urednik ekonomskog portala “Kamatica” Dušan Uzelac.

On dodaje da banka odbija da odobri neki zahtev kada je klijent prezadužen, neuredni dužnik i ne spada u kategoriju poželjnih klijenata, zbog čega se govori i o takozvanim “crnim listama klijenata”.

Uzelac smatra da je kredit dobra stvar ako onaj ko ga uzima zna da ga koristi, jer zaduženje treba da reši problem a ne da napravi novi.

On savetuje građanima da sa bankama pregovaraju o uslovima kredita, a ne da samo prihvataju ono što im je ponuđeno.

Prema njegovim rečima, situaciju dodatno usložnjava rast inflacije zbog neizvesnih politčkih i ekonomskih perspektiva, što takođe utiče na kreditne aktivnosti banaka i kreditnu sposobnost građana.

U proceni zahteva za kredit banke koriste podatke Kreditnog biroa, koji je centralni nacionalni registar podataka o novčanim obavezama pravnih i fizičkih lica i o njihovoj urednosti u izmirivanju tih obaveza. Birou podatke dostavljaju sve banke, davaoci lizinga, osiguravajuća društva, državne agencije i fondovi. Ukoliko je neko registrovan kao neuredni platiša, njemu u većini slučajeva banka neće hteti da odobri kredit, pozajmicu ili karticu.

Detaljnije u audio prilogu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com