За шест година на српским пругама догодило се 200 несрећа, шта су најчешћи узроци

среда, 26.07.2023,  14:20 -> 16:07

Извор: РТС

Аутор: Радован Јовановић

За мање од 24 сата у Србији су се догодиле две железничке несреће у којима су три лица страдала. Статистика показује да је најчешћи узрок људски фактор, односно грубо кршење саобраћајних прописа. За шест година на српским пругама догодило се 200 несрећа а погинуле су 33 особе.

Већ месец дана ван функције су полубраници и црвено светло на веома прометном пружном прелазу у Параћину код Штофаре. Разлог је квар на електроници. Свим машиновођама на магистралној прузи Београд – Ниш издато је наређење да обавезно зауставе воз испред тог прелаза и да звучним сигналима упозоре возаче и пешаке. Возачи негодују што поправка траје толико дуго и сматрају да прелаз није безбедан.

“И док су радили семафори нису правилно радили, створи се колона сваки други, трећи дан. А сад како не ради по безбедност још горе. Ја тако и станем, погледам, видели сте станем, међутим велики број људи пројури, може у воз да ударе који наилази, каже возач мотоцикла.

Иако испред тог прелаза постоји Андрејин крст и знак стоп, тек веома ретки возачи заиста су потпуно зауставили возило испред прелаза, а поједини нису чак ни погледали лево и десно. Из истог разлога пре неколико месеци на обележеном пружном прелазу код Јагодине догодила се тешка железничка несрећа у којој пуком срећом нико није страдао.

“Само и уколико се поштује саобраћајна сигнализација, уколико се стане на путним прелазима, буде пажљив и одговоран у вожњи, могу се сачувати људски животи”, истиче Ненад Станисављевић, Инфраструктура железнице Србије.

Проблем је у намерном кршењу прописа које возачи иначе добро познају, истичу у Агенцији за безбедност саобраћаја.

“Најчешћи разлози настајања саобраћајних незгода на путно-пружним прелазима је људски фактор, то је 99 процената. Број незгода на путно – пружним прелазима је мали, али на жалост последице таквих незгода су веома тешке”, наводи Милан Илић, из Агенција за безбедност саобраћаја.

У Србији има 2.118 путних прелаза, активних је 1700, док 522 имају сигурносну опрему, бранике и полубранике. То је свега 30 одсто, али у железници такође итичу да је то на нивоу европског просека. У плану је модернизација још 250 пружних прелаза, али ни то неће вредети ако возачи наставе да свесно крше прописе.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com