Zakerberga je prelazak u “metavers” koštao 87 milijardi dolara

Tekst objavljen: 23.09.2022 16:15        

Mark Zakerberg ima 86 milijardi razloga zašto rebrendiranje “Fejsbuka” u “Metu” nije bio dobar poslovni potez. Bogatstvo američkog preduzetnika, koje je najvećim delom vezano za sudbinu kompanije, od prošlog septembra smanjilo se sa 142 milijarde na 55,3 milijardi dolara

Zakerberga je prelazak u

Ova godina je bila prilično loša za svetske bogataše i tehnološke kompanije. Ilon Mask je siromašniji za šest milijardi, Bil i Melinda Gejts za 27 i 26 milijardi, a Džef Bezos za 46 milijardi dolara.

Međutim, u ovoj kategoriji apsolutni šampion je Mark Zakerberg. Od početka godine, osnivač „Fejsbuka“ siromašniji je za 71 milijardu dolara, pa je sada „tek“ na 20. mestu Blumbergove liste najbogatijih ljudi.

Razlog tome je što je Zakerbergovo bogatstvo skoro isključivo vezano za sudbinu kompanije. A tehnološkim džinovima ova godina nije bila naklonjena.

Primera radi, tržišna vrednost “Epla” ove godine je pala za 14 odsto, “Amazonova” 26 odsto, “Alfabetova” za 29 odsto. Zakerbergova “Meta”, međutim, i na ovoj listi je neslavni šampion, pošto se njena tržišna vrednost smanjila za 57 odsto.

Šta se desilo

Nekoliko faktora uticalo je na pad vrednosti “Mete”. Od izgubljenih pravnih borbi sa evropskim regulatornim telima, preko nezainteresovanosti investitora i korisnika sa novu tehnologiju virtuelne realnosti, konkurencije sa Tik-Tokom, pa sve do nesigurne ekonomske situacije širom sveta.

Iako su razlozi brojni, postoji tačan datum kada je sve krenulo nizbrdo – kada je Zakerberg odlučio da rebrendira “Fejsbuk” u “Metu” prošle jeseni. Moglo bi se reći da su sa lišćem počele da opadaju i cene akcija nove kompanije, a sa njima i da se tanji buđelar amerčkog preduzetnika.

Prošlog septembra, taman pre odluke o rebrendiranju, Zakerbergovo bogatstvo dostiglo je vrhunac sa 142 milijarde, a danas iznosi 55,3 milijarde dolara.

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Propalo “hajpovanje” i promašen tajming

Pokušaj promene imidža bio je deo strategije preusmeravanja najveće društvene mreže u “metavers” pionira, što očigledno nije donelo željene rezultate.

Kod društvenih mreža mnogo zavisi od trenutka i uspešnosti “hajpovanja”, odnosno buđenja i održavanja interesovanja ljudi.

Sada je jasno da korisnici nisu bili preterano zagrejani za ono što je “Meta” nudila, a mišljenje im nije promenila ni prilično neubedljiva tehnologija virtuelne realnosti.

Umesto toga, veoma jednostavan grafički izgled “metaversa” i kritike hardvera za virtuelnu realnost samo su dodatno uticale na investitore da zaobilaze “Metu” u širokom luku.

Ipak, problemi nisu samo do “Mete”. I druge kompanije beleže lošije rezultate zbog opšte ekonomske klime, oštrijih stavova regulatornih tela za zaštitu privatnosti, promena u operativnim sistemima, ali i jačanja konkurencije poput Tik-Toka.

I pored svih tih razloga, Zakerbergova odluka da se upusti u “metavers” putovanje bila je pre svega loše isplanirana i preduzeta u pogrešnom trenutku, ali to američki milijarder, sa 87 milijardi dolara lakšim novčanikom, najbolje zna.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com