Najveći svetski trgovac na malo, Walmart, izvestio je o rezultatima za svoje prvo fiskalno tromesečje i povećao očekivanja za celu godinu nakon što je veća potrošnja prehrambenih proizvoda neutralizovala slabiju potražnju za odećom i elektronikom. Uprava je primetila da “potrošači kupuju manje robe koja nije neophodna, čekaju akcije za skuplje artikle i okreću se jeftinijim proizvodima”, ali i da je prosečni potrošač “iznenađujuće otporan” u sadašnjim uslovima, verovatno zbog boljih finansijskih zdravlja u odnosu na razdoblje pre pandemije.
Prihodi u razdoblju od februara do aprila skočili su 7,6 posto na 152,3 milijarde dolara, što je iznad konsenzusa od 147,9 milijardi dolara, piše Momentum.
Blic preporučuje
Uporedna prodaja na američkom tržištu porasla je 7,4 posto, nešto manje nego u prethodna dva tromesečja, kada je stopa bila viša od osam posto.
E-trgovina je rasla po stopi od 27 posto, a ovaj je rezultat u suprotnosti s padom online prodaje Targeta od 3,4 posto u istom razdoblju, koji je potaknut dostavom na kućnu adresu i preuzimanjem u trgovini.
Kad je reč o profitabilnosti, bruto marža iznosila je 23,7 posto i bila je nešto niža u odnosu na prošlu godinu prvenstveno zbog prodajnog miksa. Prilagođena zarada po deonici (EPS) porasla je 13 posto na 1,47 dolara, iznad konsenzusne procene od 1,32 dolara.
(Momentum/See Biz)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.