EVO KAKO POVEĆATI POSLOVANJE Pet saveta za brži rast vašeg biznisa

Međutim, lideri malih i srednjih preduzeća imaju tendenciju da prave iste greške kada pokušavaju da povećaju svoje poslovanje.

Blic preporučuje

Ne možete videti šta će biti u budućnosti, ali možete biti svesni onoga što će verovatno doći. U članku za Forbes, Andrei Petrik, izvršni direktor i suosnivač NetHunt CRM-a, podelio je nekoliko poslovnih pravila koja je, kako kaže, naučio dok je vlastitu kompaniju činio većom.

Ova pravila možda nisu potpuno nova ili jedinstvena, ali apsolutno funkcionišu. Testirani su tokom vremena, sa iskustvom iz stvarnog života:

Foto: shutterstock

1. Količina i kvalitet

U nekom trenutku tokom poslovnog rasta, vaši potencijalni klijenti, kupci i narudžbe će premašiti kapacitet vašeg poslovanja. Potražnja može nadmašiti ponudu bez pravilnog planiranja, tako da je prvi korak u povećanju vašeg poslovanja, zapravo povećanje vašeg tima.

Morate privući dovoljno zaposlenih da biste zadovoljili potražnju, ali ovo je samo pola posla. Da bi se uspešno proširilo, vaše poslovanje takođe treba da se fokusira na kvalitet i obuku novih radnika. Pronalaženje velikog broja talentovanih novih zaposlenih koji će odgovarati vašem poslovanju može biti teško, jer postoji mnogo potencijalnih nepoznanica u tom procesu koje ćete morati rešiti.

Prvo, svi novi zaposleni bi trebalo da iskuse isti, opsežan period ulaska u kompaniju. Ovo je njihova obuka, na kojoj uče o procesima unutar kompanije i shvataju svoje nove odgovornosti i očekivane rezultate. Osim toga, važno je osigurati da komunikacija između sektora i pojedinaca bude što glatkija i neometana. Pobrinite se da ne postoji vakuum oko novih zaposlenih; trebalo bi da budu u stanju da sa sigurnošću započnu svoj novi posao sa svim alatima, informacijama i podrškom koja im je potrebna za uspeh. Pravilna organizacija i distribucija informacija su od suštinske važnosti kako bi se osiguralo da novi regruti mogu krenuti s radom.

Foto: shutterstock

2. Delegiranje nad kontrolom

Na početku našeg poslovnog putovanja, vreme provodimo u gašenju svih vrsta požara. Ali kako napredujemo, sve veći broj požara postaje previše za jednu osobu. Zbog toga je važno naučiti i savladati veštinu delegiranja.

Često čujem pitanje „Kako da kontrolišem rad svog tima?“ Ovo je pogrešan pristup. Kao lider kompanije, verujem da bi lideri trebalo da se fokusiraju na postizanje ciljeva svoje kompanije – širu sliku. Lična kontrola i mikromenadžment su nekompatibilni sa širom slikom. Dokazano je da zaposleni nisu produktivniji kada pazite na svaki njihov pokret. Zapravo, zaposleni su skloni da preteranu pažnju svog menadžera smatraju stresnom i demotivišućom.

Pustite uzde – delegirajte zadatke. Ove ljude ste zaposlili s razlogom, pa im verujte da će posao obaviti korektno i u onoliko vremena koliko je potrebno. Menadžeri bi trebalo da se uključe u pojedinačne procese samo kada ciljevi nisu ispunjeni.

3. Razumevanje razloga za rast i fokusiranje

Od suštinske je važnosti razumeti pokretačke faktore koji stoje iza poslovnog rasta kako biste znali šta donosi, a šta ne donosi prihod vašem poslovanju. Menadžeri na početku skaliranja svog poslovanja mogu biti u iluziji da rade sve kako treba. Dokle god zarađuju više novca, sve je bezveze!

Problem je kada počnu reinvestirati deo tog novca natrag u posao bez poznavanja ROI kanala (kanali povrata investicije ili tržišta). Ako ranije niste iskusili uravnotežen rast, onda je teško razumeti koje strane vašeg poslovanja treba povećati. Reinvestirajte novi prihod u prava područja i kanale koji su profitabilni za vaše poslovanje. Napravite beleške i izveštaje o tome šta radi, a šta ne, i vratite se na ove beleške kada reinvestirate u budućnosti.

Foto: shutterstock

4. Alati za upravljanje bazom podataka

Spremni ste za veći obim biznisa, pa je vreme da se rešite te tabele i bacite svoju beležnicu u kantu. Biznis voli red, bez obzira na njegovu veličinu. Tokom aktivnog rasta kompanije, postojanje namenskog sistema za prikupljanje, čuvanje i organizovanje podataka o klijentima postaje neophodnost.

Primena sistema za upravljanje odnosima sa klijentima (CRM) značajno poboljšava kvalitet podataka o klijentima, sprečava izgubljene prilike i pomaže mnogo bržem rastu. Uvođenjem CRM-a u vaše poslovne procese, vaši podaci postaju čistiji, potpuniji i bolje organizovani. Ovo je korisno i za prodajni tim i za vlasnika, jer daje jasnu sliku o tome šta radi u vašoj firmi a šta treba poboljšati. To je takođe i transparentan način da se vidi celokupno poslovno zdravlje preduzeća.

5. Automatizacija procesa

Niko ne voli ručni rad. Previše toga vodi do izgaranja, posebno kada se taj posao umnožava kako povećavate svoje poslovanje. Zato je vredno automatizacije i delegiranja procesa koji se ponavljaju kao što su unos podataka, praćenje putem e-pošte, distribucija potencijalnih klijenata i odgovori na upite. Automatizacijom ovih vrsta osnovnih procesa, možete uštedeti sate dragocenog vremena i povećati stope konverzije kupaca. Koristite svoje ljude na zadacima koji zahtijevaju ljudski doprinos, kao što su razvoj strategije, kreativni poduhvati i stvarna komunikacija s kupcima.

(Investitor)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com