Evo koje rečenice uspešni menadžeri govore zaposlenima: Ovo su 3 ključne

Pre nego predložite moguće rešenje, često ćete otkriti kako i vaši ljudi pronalaze rešenja. Često i bolja od vaših.

Ovo su 3 rečenice koje uspešni menadžeri govore zaposlenima

Foto: shutterstock

Ovo su 3 rečenice koje uspešni menadžeri govore zaposlenima

Kao menadžer, nalazite se na pozornici, što znači kako članovi vaše organizacije obraćaju pažnju na to što govorite i radite. Vaše reči njima su pune značaja, i važne su im verovatno više i nego mislite.

Blic preporučuje

Postoje tri rečenice koje uspešni menadžeri govore svojim timovima, tri rečenice koje pomažu postizanju boljih rezultata:

“Isprobajmo vašu ideju”

Neke ideje su očito sjajne, i ne treba puno razmišljati da bi se odlučili realizirati ih. Druge nisu baš tako jasne – možda imaju nekih jakih elemenata, ali istovremeno sadrže i neke teške izazove. Takvim izazovima često poželite reći ne – ali vrednost tima je u tome što imate više mozgova i perspektiva na delu. Ako uvek isključite sve ideje koje vam nisu 100 posto sele, verovatno gubite deo moći koju imate nad svim tim mozgovima.

Umesto toga, potražite priliku da kažete “U redu, idemo to testirati”. Naravno, to ne znači da morate reći: “Idemo tu ideju učiniti glavnim prioritetom i prebaciti većinu budžeta na nju.” Umesto toga, trebate pronaći način za testiranje ideje koji ne stavlja puno resursa na kocku. Ako ste poput većine menadžera, iznenadićete se kad se pokaže da neke ideje koje vam se ne sviđaju donose uspeh, nakon što ljudima dopustite da s njima eksperimentišu. Ako i ne donesu, pokazali ste svojim ljudima da ste im spremni dati malo prostora i učiti od njih, što je upravo ono što u okruženju potstiče sveže razmišljanje i inovacije.

Saveti za uspeh u poslovnom timu

Foto: shutterstock

Saveti za uspeh u poslovnom timu

“Šta ne uspevate da obavite?”

Menadžeri prečesto razmišljaju o stvarima koje se događaju, a zanemaruju proveriti šta se uopšte ne događa. Ali u zaposlenom timu, s mnogo zadataka, verovatno postoje stvari koje su došle na poslednje mesto u prioritetima, i morate znate koje su to stvari. Kad to znate, možete zaključiti: “Ustvari, A je važniji nego B, pa ćemo malo odložiti B/dovesti nekog da pomogne/delegirati A/razmisliti treba li nam B uopšte.”

Naravno, u svemu ovome nemojte misliti da je vaš cilj da “ulovite” saradnike u tome da neki zadatak nisu obavili. Ton je važan: “Jasno mi je da imate puno posla i ne stižete sve da obavite”.

“Šta vi mislite?”

Menadžeri često donose brze odluke ili daju smernice na područjima na kojima njihovi članovi tima mogu sasvim dobro sami da odluče o daljnjim koracima. Ponekad su uspešni menadžeri toliko navikli da daju smernice, da to rade na autopilotu: neko spomene problem, vi date rešenje. Ali ako zastanate i pitate saradnika šta misli o tome, pre nego predložite moguće rešenje, možda ćete otkriti da i vaši ljudi pronalaze rešenja, često i bolja od vaših.

(Stratego/Manager.ba)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com