“Glave moraju da lete”: Potrošili 258 miliona evra ni za šta?

Nakon što su lokalne novine El Comercio krajem prošlog meseca otkrile grešku.

Izvor: 24sata.hr

Foto: shutterstock, Denis Belitsky

Foto: shutterstock, Denis Belitsky

Tada su dva šefa transporta otpuštena – jedan od direktora Renfea te Adifov šef inspekcije i pružne tehnologij. Španija je potrošila 258 miliona evra na vozove koji su preveliki da prođu kroz tunele njene željezničke mreže.

Nacionalna španska železnička kompanija Renfe je 2020. godine naručila 31 prigradski voz. Oni bi trebalo da zamene zastareli vozni park u slabo povezanim severnim autonomnim regijama Asturije i Kantabrije.

To je planirano za kraj 2024. godine, ali obnova voznog parka će sada verovatno biti odložena barem do 2026. godine. Takođe se pokazalo da je proizvođač, baskijski CAF, upozorio na grešku još u martu 2021. godine, prenosi Euronews.

Kako prenosi El Diario Montañés, predsednik regije Cantabria Miguel Ángel Revilla nazvao je incident “neopisivom greškom”, dodavši da “glave moraju da lete”.

Različite strane igrale su ulogu u fijasku, uključujući Renfe, direktora železničke infrastrukture Adifa, proizvođača vozila CAF i Državnu agenciju za sigurnost železnice (AESF).

Izgrađena u 19. veku, železnička mreža regije preseca planinski pejzaž. Stoga postoje različite veličine tunela koje nisu u skladu sa standardnim modernim dimenzijama.

Nakon što je CAF-u potpisao ugovor o proizvodnji, Renfe je tvrdio da su osigurali merenja na temelju specifikacija infrastrukture koje je dostavio Adif. CAF je, ipak, naknadno upozorio da te specifikacije možda i nisu tačne, prenosi tportal.

Vozovi su još uvek u fazi projektovanja, nisu proizvedeni. Iako ta činjenica minimalizira trošak velike greške, celi dugotrajni proces će morati da bude ponovljen, što će značajno odložiti izgradnju vozova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com