Kinezi ne žale para za dobru klopu! “Fine dining” postaje sve popularniji u Pekingu i Šangaju

U toj prodavnici, rekao je “Lu Stile”, posao donosi 4 miliona juana (579.710 dolara) mesečno. Obroci koštaju oko 735 juana po osobi, prema recenzijama kineske aplikacije “Dianping nalik Ielp”. Sudeći po više od 1.500 komentara, korisnici su bili najviše oduševljeni uslugom, ukusom hrane i „elegantan” dizajnom.

Blic preporučuje

Tako se restorani takmiče u zemlji čija kultura stavlja naglasak na dobru hranu – i gde se sve više razvija globalni trend trošenja na iskustva.

Otkako je “Lu Stile” lansiran 2016. godine, više ljudi se više ne fokusira samo na to da mogu da jedu, rekao je Tian Junfeng, direktor operacija. Umesto toga, on očekuje da će potražnja za društvenim prostorima biti veća.

Brend ima sedam restorana – uključujući soft open ove godine u saradnji sa šangajskom umetničkom galerijom. Kuhinja Lu Stile dolazi iz provincije Šandong, uključujući mnoge same sastojke. Restorani nude sezonske menije i pedantan dizajn – jedan prodajni objekat u Pekingu tvrdi da je grm božura koji su presadili u prostor za sedenje na otvorenom star 880 godina.

Tian je rekao da će Lu Stil biti fokusiran na poboljšanje usluga za korisnike u narednim mesecima. Da bi to uradio, ugovorio je instruktora etiketa da provede dva dana u svakoj prodavnici svakog meseca, dodao je on.

Bolja korisnička usluga

Sličan fokus na korisničku službu je postavljen lanac hotpota “Haidila”o kada je pre skoro 20 godina otvorila svoju prvu prodavnicu u Pekingu.

Ali dok je njegov rast u Kini usporen, drugi restorani dolaze sa sličnom strategijom usmerenom na iskustvo.

Do 2018, vlasnik Dianpinga Meituan počeo da prati i rangira najbolje izvođače sa svojim nagradama „vodič za restorane” Black Pearl. Anonimne sudije godišnje pregledaju restorane u pogledu kvaliteta hrane, iskustva u restoranima i kreativnosti u zadovoljavanju tradicionalnih i modernih ukusa.

Ilustracija, kineska hrana

Foto: shutterstock

Ilustracija, kineska hrana

Na rang listi za 2023. odabrana su 304 restorana – od kojih je većina bila u Kini, uključujući Lu Stile. Nekoliko mesta bilo je u manjim gradovima. Restorani u Đinanu, Čangši i Vuksiju prvi put su se našli na listi.

Ukupan broj novih finih restorana u Kini opao je od 2021. do 2022. godine, ali se broj novih lokala udvostručio 2021. od 2020. godine, rekao je Tang Jan, predstavnik “Crnog bisera”.

„Pandemija je takođe uticala na potrošače i sada je veća verovatnoća da će žele da se leče“, rekao je Tang na mandarinskom jeziku koji je preveo CNBC.

Ona je rekla da je potrošnja za poslovna okupljanja u restoranima blago opala, ali je potrošnja pojedinaca ili porodica porasla u većoj meri.

– Jedna od briga oko povratka u Kinu nakon što sam proveo 27 godina u inostranstvu u Kanadi, Velikoj Britaniji i Singapuru (i u braku sa Australijankom), bila je da ću propustiti scenu restorana i barova kao u drugim metropolama – rekla je Cici Lu.

Obrok u restoranu “Crni biser” može koštati samo 164 juana po osobi u Kuiuan-u u gradu Jangdžou – koji ove godine planira da otvori tri nova lokala u Kini. Na drugom kraju spektra je Ultraviolet Paul Paireta u Šangaju, francuski restoran u kojem večera može koštati preko 6.000 juana po osobi.

Vrhunski restorani u Pekingu, kao što je vegetarijanski restoran King’s Joi, impresionirali su Cici Lu, konsultanta u industriji digitalnih sredstava koja se nedavno vratila u Peking iz Singapura.

„Bila je puna kuća“, rekla je ona, uprkos ceni od 500 dolara po osobi. Lu je primetio da sastojci dolaze iz različitih delova Kine, dok su kursevi imali „neke veoma intrigantne teksture i ukuse“.

“King’s Joi” ima tri Mišelinove zvezde, a takođe je na listi Crnog bisera za Peking. Dve lokacije “Lu Stile” imaju po jednu Michelin zvezdicu, a vodič sa sedištem u Francuskoj uključuje više od 400 restorana u kontinentalnoj Kini. Michelin je odbio zahtev za CNBC intervju za ovu priču.

„Jedna od briga oko povratka u Kinu nakon 27 godina provedenih u inostranstvu u Kanadi, Velikoj Britaniji i Singapuru (i udata za Australijanca), bila je da ću propustiti scenu restorana i barova kao u drugim metropolama “, rekao je Lu.

Ali „Otkrila sam da je scena u restoranima postala savremenija“, rekla je. „Mlađi potrošači više vole iskustvo u restoranima sa visokokvalitetnim proizvodima, zanimljivim konceptima i stilskim prostorima.

Tržišna niša?

Sve u svemu, ishrana u restoranu ostala je jedna od tri najveće kategorije u kojima su potrošači u Kini planirali da troše — slično prethodnim mesecima, prema redovnom istraživanju Morgan Stenlija krajem marta.

Za nedelju koja je završena 9. aprila, prihodi od ličnih obroka u Kini porasli su za oko 50 odsto u odnosu na pre godinu dana, prema analizi BigOne Lab-a sa sedištem u Pekingu, kompanije za alternativne podatke čiji podržavaoci uključuju S&P Global.

Međutim, nije jasno da li potrošači u Kini imaju naviku da jedu u lepšim restoranima ili ih jednostavno posećuju nekoliko puta više nego što su mogli da jedu u prošlosti.

Kina

Foto: Vincent Yu / Tanjug/AP

Kina

Kristin Peng, šefica sektora za pokrivanje potrošačkog sektora Velike Kine u UBS-u, rekla je da ne misli da postoji „široko zasnovan trend nadogradnje“ u potrošnji u restoranima.

„Čak i za restoranske kompanije, ono što su rekli da je tokom vikenda saobraćaj u ogromnom oporavku, ali radnim danima saobraćaj se možda neće toliko oporaviti“, rekla je ona.

Prodaja ugostiteljskih objekata porasla je za skoro 14% na godišnjem nivou u prvom kvartalu. To je skok u odnosu na povećanje od 0,5% u prva tri meseca 2022. Kina je okončala kontrolu nad kovid 19 u decembru.

Sve veći broj preduzeća vezanih za ugostiteljstvo je raspuštena ili obustavljena svake godine od 2019. do 2021 — na više od 900.000 u 2021, prema poslovnoj bazi podataka Kičače. Ta brojka je prošle godine pala na 530.000.

Broj novih registracija ugostiteljskih poslova svake godine raste, sa 2,3 miliona u 2019. na 3,28 miliona u 2022. godini, pokazuju podaci.

(Izvor: CNBC)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com