Medijacija u potrošačkim sporovima, koje su novine? (AUDIO)

NOVI SAD –

Ključna novina u medijaciji u potrošačkim sporovima, koja je uvedena novim Zakonom, jeste da je učešće trgovca obavezujuće. Trgovac je u obavezi da se odazove na poziv takozvanih tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. U slučaju da on to odbije, može biti kažnjen na osnovu prekšajnog naloga, a kazne se kreću u jednokratnom iznosu od 50 hiljada dinara, kaže Mladen Alfirović iz Udruženja za zaštitu potrošača.

audio icon

namirnice, cene, potrosaci, poskupljenje, ministrastvo, trgovine, supermarket, potrosacka, korpa, proizvodjaci, trgovci, trgovinski, lanci, novcanik, pixabay, 800x450

Taj mehanizam je zapravo osmišljen da motiviše potrošače da sporove rešavaju mimo suda, objašnjava Alfirović.

Da bi taj postupak bio pokrenut, neophodno je da bude uložena reklamacija trgovcu i da je dobijen negativan odgovor, kaže naš sagovornik i savetuje potrošačima da u tom slučaju prvo kontaktiraju Udruženje za zaštitu potrošača.

Ako se proceni da treba ići na mehanizam vansudske medijacije, onda se podnosi zahtev u elektronskoj formi Ministarstvu trgovine na adresi vansudsko.mtt.gov.rs Zatim ministarstvo dodeljuje potrošačima nekog od tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Najčešće je tu reč o zahtevima da se neka oštećena roba vrati i da se potrošačima vrati novac.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com