“Hyundai” planira da postane jedan od tri najveća svetska proizvođača električnih vozila do 2030.

Proizvođač automobila ulaže velika sredstva u istraživanje i razvoj, izgradnju novih fabrika i platformi, kao i proširenje EV linija i proizvodnih kapaciteta.

Blic preporučuje

„Sada razvijamo još dve platforme i to će nam omogućiti da imamo 18 modela do 2030. I [ciljamo] da postignemo 2 miliona [godišnje] EV prodaje oko 2030“, rekao je izvršni direktor kompanije “Hyundai Motor Company” Džihun Čung za CNBC.

Njegovi električni motori su trenutno razvijeni na naprednoj platformi za električni automobil po meri, “Hyundai Electric Global Modular Platform” (E-GMP). Krosover SUV Ionik 5 iz 2021. bio je prvi model u “Hyawei” podbrendu Ionik fokusiranom na EV koji je razvijen na E-GMP. “Hyundai” je potom lansirao model Ionik 6 sedan 2022. EV platforma povećava proizvodnju budućih modela i smanjuje troškove razvoja i proizvodnje.

„Važno je da imamo namensku EV platformu. Naša platforma za EV, koja je E-GMP, je snažan pokretač za osiguranje performansi, pouzdanosti i upotrebljivosti EV-a. Mislim da je ovo veoma snažan pokretač i za budućnost“, rekao je Čang.

“Hyundai” planira da uvede vozila 2025. godine na osnovu svoje dve nove EV platforme, eM i eS, za koje se očekuje da će dovesti do efikasnijeg razvoja vozila i većeg smanjenja troškova.

Hyundai Motor Group zauzeo šesto mesto po globalnoj prodaji u 2022.

Foto: Patrick Pleul / Tanjug/AP

Hyundai Motor Group zauzeo šesto mesto po globalnoj prodaji u 2022.

“Hyundai Motor Group”, čiji brendovi uključuju “Hyundai”, “Kia” i “Genesis”, zauzela je šesto mesto u SNE Research-ovom globalnom rangiranju EV prodaje za 2022. Isporučila je 510.000 EV jedinica prošle godine, što je povećanje od 40,9 odsto u odnosu na 2021, prema SNE Research-u. Prvo mesto pripalo je kineskom BID-u, koja je isporučila 1,87 miliona jedinica, a sledi “Tesla” sa 1,31 milion jedinica. Nemački “Volksvagen” i kineski “Geelizauzela” četvrto i peto mesto.

„Tokom poslednje tri godine, naš EBIT rast je 50 odsto svake godine. Ovo je uglavnom uslovljeno našim proizvodima, posebno Ionik 5 i Ionik 6, koje kupci dobro primećuju…”, rekao je Čang.

„Možemo da nastavimo zamah. Imamo još jedan EV, Ionik 7, troredni najveći SUV, u planu za sledeću godinu. Dakle, ovo je kratkoročna perspektiva onoga što radimo“, rekao je Čang.

Pokretanje rasta

Nekada brend koji se borio, “Hyundai Motor Group” je tiho klizila iza moćnih “Toyota” i “Folksvagena” i postala treći najveći proizvođač automobila na svetu po prodaji 2022. godine, prema podacima koje su objavili proizvođači automobila. “Hyundai” i “Kia” su prošle godine prodali ukupno 6,85 miliona vozila širom sveta, što je 2,7 odsto više u odnosu na pre godinu dana. “Toyota” je prodala skoro 10,5 miliona jedinica, dok je “Folksvagen” prodao oko 8,26 miliona jedinica.

“Hyundai” je prijavio povećanje neto dobiti od 92 odsto u odnosu na prethodnu godinu za prvi kvartal 2023. godine, „uglavnom zahvaljujući SAD i Evropi“, rekao je Čang.

Neto profit je iznosio 3,42 biliona vona (2,56 milijardi dolara), u odnosu na 1,78 biliona vona u istom periodu pre godinu dana. Prihodi su porasli za 24,7% u odnosu na prethodnu godinu, sa 30,3 biliona vona na 37,78 biliona vona.

“Hyundai” na kraju želi da prodre na kinesko potrošačko tržište, gde je izloženost kompanije „u ovom trenutku veoma ograničena“, rekao je Čang.

Električni automobili

Foto: Zoran Žestić / Tanjug

Električni automobili

„Imamo zajedničko preduzeće u Kini. Sada smo u dubokom zaronu o tome kako da povratimo konkurentnost kineskog tržišta“, rekao je Čang. Očekuje se da će kineska prodaja električnih vozila dostići više od 8 miliona jedinica u 2023, prema Counterpoint Research-u.

„Mislim da je prvi korak koji razmatramo kako da optimizujemo operativni kapacitet u Kini. A sledeći korak bi trebalo da bude naš fokus na portfolio proizvoda, koji bi trebalo da bude privlačan lokalnim kupcima sa uporedivim softverskim funkcijama, kao i hardverskim i dizajnerskim karakteristikama“, rekao je Čang.

Na domaćem planu, “Hyundai” je rekao da planira da uloži 24 triliona vona u južnokorejsku industriju električnih vozila do 2030.

Kako bi se takmičio sa “Teslom” i “Fordom”, “Hyundai” gradi fabriku EV u vrednosti od 5,5 milijardi dolara sa južnokorejskim proizvođačem baterija SK On u Gruziji za snabdevanje baterijama za Hiundai i Kia EV sastavljene u SAD. Nova fabrika bi trebalo da počne da proizvodi do 300.000 EV po godine počev od 2025.

Investiciju takođe pokreće američki Zakon o smanjenju inflacije, koji nudi poreske kredite od 7.500 dolara ako se vozilo i njegove baterije sklapaju u SAD. “Hyundai” trenutno nema fabriku električnih vozila u SAD.

(Izvor: CNBC)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com