TROŠKOVI BRODSKOG TRANSPORTA DRASTIČNO PALI Cene blizu nivoa pre pandemije, a evo i šta ih tačno obara (Infografika)

Pre nešto više od godinu dana, gužve u lukama na zapadnoj obali Amerike popunjavale su naslovne strane svetskih medija, a globalni troškovi transportnih kontejnera dostigli su rekordne vrednosti.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

Foto: shutterstock

Danas su se troškovi transporta “prizemljili”, a neki putevi se približavaju nivoima pre pandemije. Grafika, koristeći podatke iz kompanije Freightos, pokazuje koliko su troškovi dramatično pali za kratko vreme.

Blic preporučuje

Freightos Baltic Indek (FBKS)—opšte priznato merilo za globalne transporte—pao je za 80 odsto od svog vrhunca krajem 2021.

Foto: Visual Capitalist / screenshot

Zašto su troškovi isporuke bitni?

Ogromna većina trgovine odvija se preko svetskih okeana, tako da naglo rastući troškovi isporuke mogu da izazovu haos u globalnoj ekonomiji.

Nedavna studija MMF-a, koja je obuhvatila 143 zemlje u poslednjih 30 godina, pokazala je da su troškovi dostave važan pokretač inflacije širom sveta. U stvari, kada se putarine udvostruče, inflacija se povećava za 0,7 procentnih poena.

Naravno, neke nacije osećaju posledice viših troškova dostave akutnije od drugih. Zemlje koje uvoze više od onoga što konzumiraju i koje su više integrisane u globalni lanac snabdevanja imaju veću verovatnoću da vide rast inflacije kako troškovi isporuke budu rasli.

Foto: Visual Capitalist / screenshot

Padanje cena je dobra stvar, zar ne?

Pad troškova dostave je odlična vest za sve osim, pa… otpremnike.

Dok većina nas na kraju može da se raduje poboljšanoj efikasnosti lanca snabdevanja i manjem inflatornom pritisku, brodarske kompanije vide kraj dvogodišnjeg perioda procvata.

Na primer, glavni otpremnici kao što su COSCO i Hapag-Lloid zabeležili su zapanjujući rast profita od 10.000 ili više po isporučenoj jedinici ekvivalenta 20 stopa (TEU).

Za sada, prevoznici otkazuju putovanja i šalju zastarele brodove na otpad kako bi cene sprečile da u potpunosti padnu na dno. Početkom januara, kontejnerske stope prevoza su porasle prvi put u 43 nedelje, što je signal da se vožnja rolerkosterom na kojoj su cene dostave bile od početka pandemije možda pri kraju.

(Visual Capitalist)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com